Jag är kokt

Så var det klart.

Nu har det gått iväg ett mail till honom.

 

Precis så neutralt jag ville. Kanske lite för neutralt? Jag började babbla om alla dagstidningar som låg innanför min dörr när jag kom hem och vad jag kunde tänkas göra med dem. Vika pappersflygplan eller pirathattar. Det var frågan.

 

Äh nu är det klart iallafall. Känns både skönt och pirrigt och dansk skalle mot väggen.

Allt och inget.

 

Nu ska jag snart gå och sova. Drömma vidare om de där enorma trappstegen jag drömde om inatt som jag aldrig fick reda på vart tusan de ledde till. Vita stora, jag har drömt om de förut men då var de mer som stora tygklossar som jag byggde något av tillsammans med en pojk som var som hämtad direkt från arbetsläger. Undrar var de kommer ifrån?

 

Sov Gott, Sopp-karott


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback