Låsas som det regnar.

Jag gjorde det igen. För andra gången det här året (och det är bara augusti, märk väl) så har jag knäckt låset in till min bil. Plötsligt står jag där utanför dartlokalen i Tagene med hela låskistan i handen och svär. Jag ska skjutsa alla gubbarna upp till landet och det ska groggas och jag behöver verkligen inte stå där i Tagene med Lilla Röds öppningsmekanism i handen. Jag öppnar förstås lätt bilen med en skruvmejsel nu när jag vet hur det går till, men ändå. Det är ju bara jobbigt att ringa min bilmekare och förklara läget. Att jag nog kommer upp imorgon eller på onsdag, för nu står ju Lilla Röd rätt illa till på gatan i stan. Jag har ändå inte ägt bilen i så många år, ändå har jag lyckats med två lås på förarsidan, bakluckans handtag två gånger och slitit sönder passagerarsidans handtag en gång. Ganska dålig statistik för tillverkaren kan man ju säga. Men å andra sidan sjukt bra statistik för min kroppsfysik.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback