Lite djurförsök att fördriva tiden med.

Första dagen jag fryser på jobbet, sista augusti. Trots att jag nu börjat med långbyxor och tunn långärmad tröja. Kanske är det lite frukostbrist, kanske är det för jag inte orkade duscha imorse, vad vet jag, men jag fryser. Gick upp ganska tidigt idag, eller; mycket tidigare än jag gjort på hela sommaren. Kanske är det trötthet då. För jag är helt snurrig och kan inte tänka klart. Det är en jädra skillnad på halvtimmarna på morgonen. Jag jobbar inte bra när jag måste gå upp för tidigt. Åt en banan. Kom ändå inte igång. Sov inte så bra inatt heller.

Så det där med internetdejtingen. Jag träffade ju Misse på det sättet en gång i tiden, C träffade H (och de är gifta nu). Egentligen är det en hel drös av mina vänner som träffats så. För mig har det gått sådär. Så mycket knäppisar det rör sig på internet. Jag blir helt trött. Men så skrev jag till en som verkade fin, och fick svar. Vi träffades i söndags och det kändes ... bra. Rätt bra faktiskt. Nä, det kändes jättebra. Jag kallar honom Apan. För att han har så långa armar. Inte för att han är hårig eller korkad eller för att alla känner honom. Apan är smart och rolig och fin, och framför allt glad. Så vi träffades igen igår och har redan fler planer framöver. Kanske nån jag skulle kunna tycka om. Vi får väl se. Apan gillar mig med, men vill inte bli seriös med nån, han är bara ute efter nya kontakter säger han. Så, jag flirtar på sikt.

Att flirta på sikt:
Kan appliceras på såväl redan befintlig vän som ny kontakt.
Att flirta på sikt är något du kan hålla uppe med flera objekt samtidigt, de blir som små backuper att vända sig till. Var en vän men tänk långsiktigt. Visa alla dina bra sidor och ta gärna hem objektet på myskvällar med film och mat, men gör inga uppenbara moves. Var förtrolig och klä dig fint. Låt honom tro att han inte är intressant som pojkvän, men att du gillar att hänga med honom. Utöva gärna beröring, men spar på godsakerna! En klapp på armen eller en hand i nacken kan ske i all vänskaplighet, men blir samtidigt en retande frestelse av vad du kan erbjuda som partner. Be om hjälp! Visa att du behöver personen i fråga, men det ska vara små saker, som inte sätter dig i beroendeposition. Det är ju samtidigt viktigt att visa att du faktiskt har ett eget liv, var därför också noga med att ibland tacka nej till erbjudanden om umgänge med honom. Det föreligger inga förhinder att prata om andra flirtar; det gör inget att han blir svartsjuk utan att han egentligen förstår varför. Bida din tid! Med tiden kommer han att inse att han vill ha dig som flickvän, men han kommer kanske tro att det är för sent. Du kommer att märka när han bara har ögon för dig. Då kan man ta upp frågan på allvar, och han kommer inte ha märkt någonting. Typ. Det är svårt att förklara. Men det kan faktiskt fungera. Om det inte gör det, så har du ju alltid internetdejtingen kvar att förlita dig på. Nya objekt kommer väl upp under tiden om du har tur.

Experiment "Flirta på sikt med Apan" börjar redan idag.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback