Dramaqueen de luxe

För ett år sen och lite mindre var jag på bröllopsresa i Visby med min låtsasfru men utan maken. Vi bilade till Oskarshamn och tog båten över till medeltidsveckan, det var en av de mest fantastiska veckorna i mitt liv. Som jag minns det i vilket fall. Däremot hade jag en släng av medeltida harpest under tiden jag var där; handen svullnade upp och domnade bort av ett par små ynka myggbett. Det enda jag egentligen minns var min mosters blick på den lindade handen och ett "Nu får vi bara hålla koll efter blodförgiftning". Typiskt sjuksyrror som vet allt.

Nu har jag åkt på samma symptom igen, dvs myggbett som svullnar upp och är i vägen så till den milda grad att jag överväger damhandskar bara för att hålla tillbaka den pinsamma och stickande svullnaden. Av allt man kan bli överkänslig mot, så valde min kropp stads-mygg. Så jag gjorde vad varje självständig och vuxen person skulle ha gjort som första steg: Jag ringde mamma.

Mamma skrattade åt blodförgiftningskommentaren och sade att jag skulle gå och köpa Clarityn. Och det är klart, att jag valde teorin om blodförgiftning före att ens överväga antihistaminer.
Jag lär mig långsamt kanske man kan säga.
Eller så saknar jag drama i mitt liv och skapar egen så fort chansen kommer?


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback